Comunitat Cristiana Carmelites Descalços Barcelona

m.d.carme

   PORTAL    NOTÍCIES    HISTÒRIA    GRUPS COMUNITAT    FOTOS I VÍDEOS

Casal Mestral

 

Som un grup de membres de la comunitat cristiana dels carmelites descalços de la Digonal de Barce-lona. Fa un quants anys vam decidir de donar un contingut més familiar i evangèlic a la nostra fe. Si ja parti-cipàvem a les eucaristies de les fes-tes vam creure que podíem crear un grup per llegir i aprofundir els tex-tos de l'eucaristia dominical, co- mentar temes socials o familiars i tenir moments d'esbarjo conjunta--ment.

I això és el que fem dintre d'un clima de llibertat i d'amistat al llarg del curs 2009-2010. Generalment ens acompanya un membre de la comunitat religiosa.

Tots els segons dilluns de mes, de 6 a 7 de la tarda, ocupem una de les sales de la planta baixa del San-tuari per fer la nostra trobada.

Una vegada a l'any, durant la primera quinzena de juny, anem en pelegrinatge a Montserrat.

 

 

Aquest curs 2010-2011 hem fet la primera reunió el dia 11 d'octubre. Vam decidir de trobar-nos els segons dilluns de mes i dividir el temps de l'encontre en dues parts: la primera de caire més espiritual comentant alguns text bíblic o dels sants carmelites, i la segona part, de caire més actual comentant temes propers. Per al mes de novembre, parlarem del valor i del sentit de la presència del Papa entre nosaltres. Tot just el dia anterior haurà fet la dedicació de la basílica de la Sagrada Família.

 

 

 

Aquest any 2010 vam far el nostre romiatge a Montserrat el dia 10 de juny. Hem tingut la sort de què Mª Eva ens hagi fet una crònica sòbria, però ajustada a tot el que vam viure aquest dia. Gaudiu-ne recordant els bon moments, la bona companyo-nia i la nostra pregària íntima a la Mare de Déu de Monserrat. A la columna de la dreta teniu alguna de les fotografies de la nostra estada a Montserrat.

 

PEREGRINACIÓN A MONTSERRAT

10 DE JUNIO 2010

 

El jueves 10 de junio tuvo lugar el tradicional viaje a Montserrat, que organiza cada año el Casal Mestral de la Comunidad Cristiana de los Carmelitas Descalzos de Barcelona.

Hay que reconocer que fue un viaje en el que prácticamente no faltó de nada, por la variedad de anécdotas que se sucedieron durante el día, pero que, en definitiva, fue muy agradable. El día comenzó con mucha lluvia y ahí estábamos en el autocar el grupo de 46 personas que viajamos hasta Montserrat, un grupo de gente muy agradable y, sobre todo, optimista y con buen humor (¡que nunca falte!).

A medida que salíamos de Barcelona iba menguando la lluvia, pero cuando llegamos a Montserrat nos topamos con el frío, con el viento y, sobre todo, con la niebla. A la llegada nos dio tiempo para poder ir a la cafetería y beber algo caliente antes de participar en la eucaristía de las 11 que había en el Santuario, donde pudimos hacer la tradicional ofrenda de velas.

Después, dispusimos de tiempo libre para una visita general del lugar y hacer unas pequeñas compras de los típicos productos del lugar (cocas, infusiones de hierbas, mató, etc.). El grupo se volvió a reunir a las 13 horas para rezar la Salve y el Virolai con la escolanía de Montserrat.

Como comentario relativo a alguna anécdota, vale la pena mencionar el cambio de restaurante para hacer la comida. Debido a un pequeño mal entendido, creíamos que era en el restaurante del hotel Abad Cisneros como en años anteriores. Pero no. Lógicamente tuvimos que variar el rumbo. Teníamos que caminar un poco más, lo cual ya venía bien para ir abriendo el apetito. Al final estuvimos comiendo en el Restaurante Montserrat y la verdad es que, en general, el resultado fue satisfactorio.

Por la tarde fuimos tranquilamente a visitar la capilla del Cambril de la Virgen, para rezar la oración de despedida, en la que cada persona participó con una lectura y, con ello, se cerraba el programa de la jornada.

Llegaba la hora de la vuelta, pero todavía nos sucedió otra anécdota. La salida tenía lugar a las 17:30 horas. A esa hora, y ya dispuestos a arrancar, descubrimos que faltaban dos personas del grupo. Esperamos pacientemente. Una hora más tarde no habían aparecido. Decidimos emprender viaje de regreso a Barcelona sin ellas, con la incógnita de conocer el motivo por el cual nos dejaron. Pero eso ya es otra historia. [Una incógnita que podemos despejar y una historia que ya había acabado felizmente. Esas dos personas se habían presentado en el aparcamiento de los autocares una hora antes de lo previsto (otro pequeño malentendido) y al no ver a nadie del grupo ni el autocar que todavía no había llegado al aparcamiento, decidieron bajar en el cremallera para, después, desplazarse a Barcelona. Y así fue.]

…..Y se llegó a Barcelona sobre las 20 horas, justo para la cena, y con el recuerdo agradable que nos quedaba del día transcurrido.

Eva Gómez

«Las cosas no son como parecen sino que son mejores…»

 



El grup

Maria, la primera del nostre grup

Pelegrinatge a Montserrat

El grup

L'arribada a Montserrat

El grup

Amb la boira baixa

El grup

El cel ben tapat

El grup

Fret i boira

El grup

Potser tindrem un mal dia?

El grup

Amb l'escolania escoltant la Salve

El grup

El cel s'ha obert

El grup

Montserrat més lluminós que durant el matí

El grup

La muntanya sense boira

El grup

En la capella del cambril

El grup

Alguns membres del grup. Identifiqueu-los

El grup

El grup

El grup

El grup

El grup després de la pregària de la tarda